Syysleiri 2009

Perinteinen Hokutoryu ju-jutsun syysleiri pidettiin Salossa. Eri vyöryhmissä harjoittelevia ju-jutsuklubilaisia osallistui leirille paljon. Salon Zanshinkan ry ja seuran päävalmentaja Kimmo Nurkse onnistuivat järjestelyissään loistavasti. Leirin kouluttajat olivat huippuluokkaa. Leirin pääkouluttajaksi saatiin maailman ehkä tunnetuin ju-jutsun opettaja, englantilainen Soke R.Morris 10 dan. Muita kouluttajia oli Gynther Painter Itävallasta, Anders Blomberg ja Ottar Vassenden Norjasta ja veitsitaisteluspesialisti Sergei Kotenko Latviasta. Kyokushin Karaten mestari Jyri Hokkinen ohjasi kovatasoiset lyönti-potkuharjoitukset mustille vöille. Luonnollisesti ohjaamassa olivat myös kotimaiset Hokutoryun huiput. Leirillä oli mukana myös junioreita, joista valtaosa Helsingin ju-Jutsuklubilta. Junioriharjoitukset ohjasi Norjan Ottar Vassenden, ja häntä avustivat Andreas Agopov ja Teresa Tuominen.
Leiripaikkana oli Salon urheilutalo, joka on leiripaikkana huippuluokkaa, se on kohtuullisen matkan päässä hotelleista, tilaa oli riittävästi ja tatamilla jopa majoitusmahdollisuus. Salon Zanshinkan piti kanttiinia ja Turun Kamppailuvaruste varustemyymälää.

Juha Kärnä voitti

Leirin yhteydessä käytiin myös Hokutoryu -ottelut.
Otteluiden parasta työskentelyä esitti Helsingin Ju-jutsuklubin Juha Kärnä, joka voitti hyvätasoisessa ottelussa vahvan jyväskyläläisen Ville Parviaisen käsilukolla 2.erässä
Toinen Ju-jutsuklubin ottelijoista,Timo Purmonen kärsi niukan ja eräiden mielestä jopa kyseenalaisen tappion Punkaharjun Jonipekka Korhoselle tuomariäänin 2-1.