Kesäleiri 2009

Hokutoryu ju-jutsun kesäleiri pidettiin 5-7.6. Raumalla. Leirin vierailevana kouluttajana oli ensimmäistä kertaa suomessa vieraillut Intian Dev Anand 7 dan, muut kouluttajat olivat suomalaisia Hokutoryukouluttajia. Leiriin osallistui suuri määrä eritasoisia Helsingin Ju-jutsuklubin ju-jutsukoita. Harjoittelun ohessa leirillä oli myös valmentaja- ja tuomarikoulutusta, vyökokeita sekä Hokutoryu-ottelut.
Leirin jälkeen Shihan Anand vieraili Helsingin Ju-jutsuklubin salilla parin päivän ajan.

UUSI MUSTAVYÖ

Helsingin Ju-jutsuklubin Jussi Hirvonen suoritti kesäleirin yhteydessä pidetyssä dan-koetilaisuudessa kaikkien aikojen nuorimpana (18v.) Hokutoryu Ju-jutsun 1 danin. Jussi joutui, kuten dan-kokelaat aina, kokeessaan hyvin tiukalle. Tekniikkatestin lisäksi kokelaat ottelevat täyskontaktisäännöillä useita peräkkäisiä otteluita mustavöisiä vastustajia vastaan.
Jussi Hirvonen on toisen polven ju-jutsuka. Hän oli käynyt ensimmäisen kerran salilla jo ennen kuin oli oppinut kävelemään ja säännöllisen harjoittelun junnuryhmässä hän aloitti seitsemänvuotiaana Sensei Andreas Agopovin oppilaana.

TUOMARIKOULUTUSTA

Kesäleirin yhteydessä oli myös tuomarikoulutusta. Koulutuksessa perehdyttiin Hokutoryu-ottelun sääntöihin, sekä otteluiden tuomitsemiseen. Kouluttajana oli WFJ-liiton tuomari- ja sääntövaliokunnan puheenjohtaja Sensei Jari Nieminen. Koulutuksen perusteella Sensei Nieminen tulee myöntämään eritasoisia tuomarilisenssejä. Koulutukseen osallistui 14 Helsingin Ju-jutsuklubin tuomarikokelasta. Lisenssin saaneiden nimet julkaistaan myöhemmin kesällä.

LAINE JA VESANTO VOITTIVAT

Kesäleirin yhteydessä 6.6. oli kansalliset hokutoryu-ottelut. Ju-jutsuklubin Jari Laine voitti mustien vöiden kovatasoisessa kamppailussa Tampereen Ju-jutsukoulun Tero Malisen pistein 3-0.
Toinen ju-jutsuklubilainen Risto Vesanto voitti rajun taistelun päätteeksi Punkaharjun väkivahvan Mika Sistosen käsilukolla 2. erässä.