Jäsentenväliset junnukisat

Helsingin ju-jutsuklubin jäsentenväliset ju-jutsun juniorikilpailut pidettiin sunnuntaina 24.5.2009. Kilpailuihin osallistuivat 7-13-vuotiaat vyöarvosta riippumatta. Tytöt ja pojat ottelivat yhteisissä sarjoissa.

Kilpailut olivat todellinen menestys. Ottelijoita oli todella paljon (46) ja yleisöä sali täynnä. Vanhemmat, sisarukset ja toiset juniorit kannustivat omiaan hienosti. Huoltajat laativat ottelustrategiat ja ohjasivat suojattejaan sekä lohduttivat tappion hetkellä.

Ottelut käytiin uusilla kansainvälisillä Hokutoryu Fighting System -säännöillä, joista käytössä oli oma sovelluksemme. Vaikka pienimmät ottelijat olivat vasta seitsemänvuotiaita, kisoissa sai lyödä ja potkia kovallakin kontaktilla keskivartaloon. Kisoissa nähtiin juuri sitä, mitä Hokutoryu-ottelijalta edellytetään: voitonhalua, urheutta ja peräänantamatonta luonnetta. Hienoimpia hetkiä koettiin, kun kovemman tällin saanut kamppailija otti vähän aikalisää omassa kulmassaan ja palasi sitten taistelemaan ottelun loppuun.

Mitalistit:

+ 50 kg