Elmeri Rantalaisesta maailmanmestari

Helsingin ju-jutsuklubin Elmeri Rantalainen voitti musical formsin maailmanmestaruuden. Musical forms on alusta alkaen ollut oleellinen osa Kickboxingin maailmanliiton WAKO:n ohjelmistoa ja lajin mestaruudet ratkotaan aina kickboxingin mestaruuskisojen yhteydessä. Mestaruuskisat käytiin tällä kertaa Dublinissa, Irlannissa 21.-26.11. 2011. Musical forms kilpailu on musiikin kanssa tehtävää taistelutaito-akrobatiaa, lajissa ovat yleensä parhaiten pärjänneet taistelutaitoja harrastaneet olympiavoimistelijat. Kilpailun taso oli kova. Ensimmäisellä kierroksella Elmeri sai tasapisteet mestaruutta puolustavan venäläisen kanssa, näiden välille järjestettiin uusintakierros, jossa Elmeri ylti huikeaan suoritukseen ja voitti mestaruuden selvällä piste-erolla. Ju-jutsuklubia edustava, mutta nykyään Kouvolassa asuva ja Utissa varusmiespalvelustaan suorittava Elmeri tuli isänsä mukana ensimmäisen kerran ju-jutsuklubille jo ennen kouluikää.